В. Лазарєв: «Управління – це безперервна послідовність дій, що здійснюється суб’єктом управління, у результаті яких формується і змінюється образ керованого об’єкта, встановлюються цілі спільної діяльності, визначаються способи їхнього досягнення, розподіляється робота між її учасниками та інтегруються їх зусилля».

Пояснювальна записка

    Необхідність в управлінні з’явилася одночасно з формуванням людського суспільства, як тільки люди стали об’єднуватися в групи для організації спільної праці. 
    Практика управління в різних сферах людської діяльності формувалася в Шумері, Македонії, Римі, Київській Русі та інших стародавніх державах. На чолі організації стояли королі, царі, князі, воєводи, генерали. Підтвердженням цього може бути пам’ятка писемності древніх єгиптян, в котрій мова йде саме про управління. Так, у книзі «Повчання Птахотепа», написаній близько чотирьох тисяч років тому, є такі думки: «Якщо ти начальник, будь спокійний, коли слухаєш ти слова прохача, не зупиняй його до тих пір, поки він не облегшить свою душу від того, що хотів сказати тобі. Людина, вражена нещастям, хоче вилити свою душу більше, ніж добитися вирішення свого питання». Думка про ефективну організацію діяльності продовжувала хвилювати протягом віків і вчених, і практиків. 
    В середині 90-х років поряд із поняттям «керівник» почав широко вживатися термін «менеджер». Розвивається менеджмент освіти, під яким розуміють вид управлінської діяльності, що складається із сукупності засобів, методів та форм впливу на індивідуумів та колективи з метою ефективного функціонування даної галузі. А людина, яка володіє цими знаннями та уміннями, –менеджер.
    Дайджест-сайт розрахований, передусім, на директорів закладів загальної середньої освіти, та стане у пригоді усім, хто цікавиться темою «Управління навчальним закладом у сфері освіти».
    Основною метою створення дайджесту є надання загальних уявлень про теоретичні основи управління в освіті, розуміння певних термінів, звернення уваги на різні підходи до управління, розуміння колективу як основи ефективного керівництва. 
    Бути професійним управлінцем – це не тільки мати власний досвід керівної роботи, але перш за все, володіти культурою професійного управління, тобто комплексом тих понять і методів, які вироблені та закріплені в громадському досвіді.
   Сподіваюсь, що цей сайт допоможе керівникам навчальних закладів у їхньому професійному розвитку.

Немає коментарів:

Дописати коментар